Bra start på veckan, gå ut hårt och öka!

Haha vilken morgon!

Gick upp halv 5, var på jobbet kl 5 och körde traktor och skottade snö :P Var sjukt trött och hade "grus" i ögonen hela tiden.
Vid typ halv 8 var jag klar och gick in på kontoret. Fick då reda på att HELA vårat datasystem var nere. Folk kunde inte logga in, skicka/ta emot mail, lägga in ordrar, kolla befintiliga ordrar, fixa med ekonomin eller ens skriva ut osv. Allt var stendött. Så under den halvtimmen jag skottat snö på "arbetstid" (börjar ju 7) så hade alla på kontoret suttit hjälplösa och ropat: "FREEEEDDDRRRRIIIIKKKKK!!!!!!!!!!!".
Hade typ 50 missade samtal och när jag kom in på kontoret så för varje rum jag gicka förbi så ropade den som satt där att ditten och datten inte funkade. så eftertyp 4 kontor så svarade jag bara:
- JAG VET!! LUGN!!
Fixade på med våran server i ca 60min. Var tvungen att fara hem och hämta min dator som jag glömt i snöyran imorse/natt. Men eftersom jag aldrig har hållt på med den här delen av datorvärlden (servrar) så famlade jag mins sagt i mörker med mitt felsökandet.
Sen tog jag till felsökningsregeln 1.1.
Starta om datorn!
Det fixade biffen och jag kände mig bäst och fick massor med beröm för dom slapp ringa någon konsullt.

Då hämtade jag en kopp kaffe satte jag mig vid min dator, slår på p3s webbradio och dom spelar Sweet child of mine med ACDC! Då var allt på topp! =D

MYYYYYS-MÅNDAG!!! :D

Hoppas att högtrycket fortsätter :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback