Vad är en nyhet?

Jag kommer inte ihåg när jag såg en nyhetssändning på tv senast. Det var för länge sen... Men till mitt försvar så kan jag tillägga att jag typ aldrig ser på tv. Jag har inte ens sorterat kanalerna så att svt ett och två ligger på ettan respektive tvåan och så vidare...

Jag börjar fundera på om jag är ett okulturerat svin som bara glider med i sahällets tsunami av nyhetsflöden som helt sonika skiter i att aktivit arbeta för att hänga med i världen vi lever i. Eller så är samhället så utvecklat att man inte måste aktivt sätta på tvn och förbereda sig för att inhalera 7minuters världsinformation utan du kan få den indirekt genom att bara leva och tillbringa dagen i någon mån med ett medialt medium.

Sist vill jag bara öndsa Emilia lycka till med knäopperationen och så vill jag få fram att Radio hjälpen i P3 är sämst! Tre dagar med två programledare jag inte står ut mer än en kvart att höra på. Inte minst när dom är så trötta att dom får han den där på P1 som läser upp sjövädret "skagerak och Kattegat, syd-sydost två till fem sekundmeter..." att låta som en amerikans kyrkpredikant.

.PS. Idolvinnaren Kevin, likt bloggerskan Kenza, kan ju för fan inte prata. Han kanske sjunger bra, det vet jag inget om, men i radio har han fan inget å hämta... (vid närmare eftertanke så pratar han som min gamla Idrottslärare Marrtii Tiikkaaneen (han är finne och lika irriterande som en) fast då pratar han inte finlandssvenska utan mer bara rinkebyiska..)

Har jag sagt att jag är trött idag? .DS.

Tack för uppmärksamheten

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback